Nobody
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nobody

Alliance uni1.dk
 
ForumforsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Kolonisering og spillestilerme

Go down 
ForfatterBesked
Dark Templar
Ice Angel
Dark Templar


Antal indlæg : 337
Registration date : 24/09/07

Kolonisering og spillestilerme Empty
IndlægEmne: Kolonisering og spillestilerme   Kolonisering og spillestilerme Icon_minipostedSøn Sep 30, 2007 2:25 am

Læs dette inden du sender dit koloniskib af sted...


Inden du sender dit koloniskib af sted, skal du først tænke på om du vil være miner* eller raider* eller en blanding*. Vil du være miner, gælder det om at finde den tættestplacerede planet på din startplanet, dog husk at du kun skal gå efter planeter der er placerede som nr. 4, 5 og i yderst få tilfælde nr. 6. grunden til det er, at chancen for at du får en stor planet er størst på de placeringer.
Se hvordan det hænger sammen her:


Pos 1 til 3: 80% har et areal mellem 55 og 70 ( 55+/-15)

Pos 4 til 6: 80% har et areal mellem 120 og 310 (215+/-95)

Pos 7 til 9: 80% har et areal mellem 105 og 195 (150+/-45)

Pos 10 til 12: 80% har et areal mellem 75 og 125 (100+/-25)

Pos 13 til 15: 80% har et areal mellem 60 og 190 (125+/-65)






Miner:
Grunden til at minere skal have store planeter er at, hver bygning du bygger, forsvar ikke inkluderet, fylder én areal. Så når du som miner har brug for høje miner, er en planet på få arealer ikke nok. Får du en planet på 150 arealer og mener det er nok, så vent til du har ca. 300k point, på det tidspunkt vil du opdage at det IKKE er nok, og når det ikke er nok er du nødsaget til at slette planeten fordi du på længere sigt får mere ud af at slette den end at beholde den som den er. Når du sletter en planet mister du ALLE du råstoffer du har brugt på alle de bygninger og forsvar du har bygget på planeten, det løber hurtigt på i hele 50 mio. Som et er kæmpe tab du er nødt til at tage. Jeg ved dette af egen erfaring, da jeg selv startede op og gjorde alle disse fejl, så nu advare jeg jer andre, så i ikke begår de samme.


En planet kan aldrig blive for stor, men jeg vil mene at 200 arealer er den min. størrelse man kan acceptere, og nej det er din startplanet ikke. Din startplanet er på 163 arealer, ikke rigtigt ? Hvordan kunne jeg vide det ? Razz
Det ved jeg fordi ALLE der starter har en planet på 167 arealer, og det er der simpelthen ikke noget at gøre ved, man kan ikke slette sin startplanet, har selv prøvet scratch Det er ganske umuligt....

Husk, vær aldrig tilfreds med en planet, hvis den er under 200 arealer.



Så kommer vi til planetens placering.

Vi går stadig ud fra at du vil være miner, og derfor vil du have store miner du kan tjene fede råstoffer fra, derfor er du nødt til at have dine planet så tæt på dig selv om muligt. Jo tættere din planet er på dig, jo kortere tid tager det at sende råstoffer fra den ene planet til den anden, det er en stor fordel som miner.

DERFOR: Led efter en planet med positionen 4 eller 5, i de nærmeste solsystemer.



Raider:
Vil du være raider er det en god ide at have ALLE dine planeter spredt rundt i hele universet. Det øger chancen for at finde gode angrebsmål og flåder du kan smadre på din vej mod toppen. Som raider gælder der om at have to planeter i hver galakse, og helst kun i de galakser der er mange andre, som G1, G2 og G3. ( G er en forkortelse af Galakse )


Alligevel er det en god ide som raider at få sine TO første planeter tæt på sin HP (startplanet, hovedplanet), for at man i starten kan blive forsynes med lidt ekstra råstoffer. de to planeter bliver så senere slettede, når man har fået sine andre planeter koloniserede, så sletter man sine to første. De to første planeter behøver derfor ikke være så store, da man simpelthen ikke når at udbygge planeten særligt meget inden man sletter den igen.

Som raider er det også en god ide at få sine faste planeter så store som muligt, min 200 arealer. Da det hele tiden bliver sværere og sværere at være en raider, det er logisk, da jo flere der mister sin flåde og bliver smadrede, jo flere stopper spillet, og når der er mange med stærke flåder, så er der ikke mange der gider tage udfordringen på mod de store spillere.



Blanding af begge spillearter:

Vælger du at være en blanding, er det en god ide at starte ud med at være en almindelig miner, og senere når du har ca. 4 planeter i alt, tænker du i raiderstil, og placere resten af planeterne længere væk.


Fakta om kolonier:
- En koloni SKAL være min. 200 arealer
- Gå efter pos 4 - 6
- En miner har HØJE miner
- En raider har en STOR flåde
- Minere har som regel de bedste forskninger
- Man kan højst have 9 planeter, med én måne ud fra hver planet
- Solen har pos 0
- Jo tætte på solen du har, jo billigere er energien
- Jo længere væk du er fra solen, jo mere deuterium tjener du pr level

____


Hvad er en miner?


En miner er en stille og rolig spillestil, der går ud på at lægge sin hovedintægt på minerne. Derfor er det vigtigt at holde sine miner i et højt level, og for at få det bedste ud af sine miner, gælder det om at have det samme level miner på alle planeterne. Jo højere level du kommer i miner, jo mindre får du for det antal råstoffer det koster at udbygge til dette level. Som miner har du dine planeter placeret tæt på dig, så du hurtigt kan overføre råstoffer fra den planet til den anden. En miner har som regel et forsvar der kan forsvare sine råstoffer og solarssats, det behøver ikke være enormt stort, men det bliver selvfølgeligt udbygget efterhånden din produktion stiger og du får flere solarsats på dine planeter.
Bare fordi du er miner, betyder det ikke at du ikke må have en flåde, en miner har en "let" flåde. Det er en flåde der består af lette hurtige skibe som LT'er og LJ'er, en sjat X'er er også godt som forsvar.
En miner angriber ikke for at ødelægge en andens spillers flåde, men han kan vælge at "farme" andre planeter, det vil sige at angribe planeter uden det helt store forsvar, som regel inaktive spillere. Han går efter små antal råstoffer, men angriber så til gengæld flere gange om dagen, som er muligt når flåderne er udstyret af lette og hurtige skibe.


Hvad er en raider?

En raider er en person der bygger sin indkomst på andres mineproduktion, en raider har en stor flåde der kan gå gennem en anden spiller forsvar og frem til de gode sager som, flåde der kan smadres og derefter samles op med recycler i ruinmarken, eller der kan ligge en god stak råstoffer.

En raider har sine planeter spredte, så han kan få måner på alle planeter, men måner kan han springe sine skibe fra den ene måne til den anden på ingen tid gennem springportaler. Det muliggør at han lynhurtigt kan smadre en anden spillers flåde, når han kan samle hele sin flåde tæt ved ham. Det er en must for raidere at han kan "herske" over et stort område, så han hurtigt kan finde sig et bytte.

En raiders flåde ligner slet ikke en miners, en raider kan have forskellige flåder, ham kan have en flåde til at smadre andres flåder, denne flåde består oftest af hurtigt og kraftfulde skibe som, LJ'er, X'er, SS'er og IC'er, og naturligvis recycler til at samle andres flåder op fra ruinmarken. En anden flådeopskrift kunne også være at have en samling "tunge skibe", tunge skibe er skibe som ss'er, bomber og destroyer, de skibe er dyre at bygge, de bruger meget deuterirum, og de er langsomme. Men de er kraftfulde, og de kan ødelægge er enormt stort forsvar. Denne flåde er god mod turtlers*.


En raider har også miner, men de behøver ikke måle sig med en miners miner. De skal bare være indkomsten i de dårlige tider.

At være raider er tidskrævende, da det oftest kræver at man bruger tid om morgenen på at finde planeter at angribe, når man kommer hjem og inden man går i seng. For at være en god raider, er du også nødt til at sidde om natten i weekenderne og ferierne og lære andres spillers spillestil, hvornår de saver deres flåder og alle de ting, det gør at du kan smadre deres flåde og få en kæmpe indkomst ud af det.
At være raider er en mere usikker spillestil, du kan tjene rigtigt godt på det, se bare Whine X han er raider. Men også som miner kan du komme i tops, det kræver bare erfaring..

Når man skal være raider gælder det om at være den klogeste, at kunne regne sig frem til hvornår en flåde er hjemme og alle mulige andre ting.
Raider er oftest sjovest at være, der sker hele tiden noget og det er en klar fordel i krig. Men du kan også hurtigt miste din flåde, hvis der er en der er klogere end dig. Og mister du din flåde må du gå til minerne og få opbygget en ny flåde, og så er du endnu klogere for så har du lært ikke at begå samme fejltrin.


Hvad er en turtel?

En turtle er en person der bygger tonsvis af forsvar til at beskytte sin flåde og sine råstoffer. Dette er den dovne spillestil, jeg helt klart mener at alle skal undgå. Grundet at forsvar ingen for indtjening giver dig, slet ikke i form af flåde og miner. Der vil altid komme en med en tung flåde og kunne ødelægge dit forsvar, og så er det altså bare spildt.

Der er også fordele ved at være turtel. Du behøver ikke være online hver dag, da dit forsvar beskytter nærmest alt.






Begreber og forkortelser jeg har brugt:

LT'er = Lille transporter
ST'er = Stor transporter
X'er = Krydser
SS'er = Slagskibe
Rec = Recycler
Des = Destroyer
RIP = Dødsstjerne
FS = FleetSave = Du "gemmer" din flåde ved at sende den væk fra din planet.
RM = Ruinmark
G = Galakse
Let flåde = Hurtige og billige skibe, svage
Tung flåde = Langsomme og dyre skibe, kraftfulde





Terraformer





Den planet bliver så udbygget tilstrækkeligt på et
tidspunkt, og når der er ét areal tilbage bygger du en terraformer, som giver
dig så vidt jeg husker 4 arealer, hvor den selv bruger den ene af dem. Dette er
ikke mange arealer du får ekstra, men andet er der ikke at gøre. Terraformer
kan du blive ved med at udbygge, men prisen bliver fordoblet for hvert level,
så level 6 er som regel der folk stopper, også pga. den mængde energi
terraformeren bruger. Den bruger ikke energien, men den har et krav om hvor meget
energi du min. kan producere.

Jeg har terraofrmer lvl 3, og min planet ser således ud: Diameter12.800 km (176
/ 178 arealer) Jeg har kun én areal tilbage til jeg skal have udbygget
terraoformer, det koster ikke så meget for level 4: Krystal: 400.000 Deuterium: 800.000
Energi: 8.000. Men ser vi på hvad level 7 koster, ser det således ud:
3.200.000 Krystal, 6.400.000 deuterium og 64.000 energi. Det er en pris der
ikke er til at holde ud, bare alt det deuterium for kun 3 arealer, og alle de
solarsats der skal købes for at få 64k energi.



/Dark Templar 30. Sep. 2007.



Skriv gerne herinde hvis i har spørgsmål om dette emne, spam er bandlyst.
Tilbage til toppen Go down
https://nobody.4umer.com
 
Kolonisering og spillestilerme
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Nobody :: Den første del af det interne rige :: Spørgsmål og råd-
Gå til: